Pembohongan Terbesar Sepanjang Sejarah

Senin, 21 Maret 2011  | 

Add a Comment  | 
Link to this Post  |  
bohong adalah hal yang sering kita lakukan baik saat kita ingin menutupi kesalahan kita atau alasan lainya , tapi ada pembohongan terbesar dalam sejarah kebohongan yang mereka buat bisa merubah suatu sejarah bahkan menyebabkan kekalahan dalam perang ,tentu itu berbeda dengan cara berbohong kita saat ini yang kebanyakan dari kalian hanya ingin menutupi kesalahan yang kalian lakukan ...
kali ini GTN akan membahas sepuluh pembongan terbesar sepanjang sejarah .............



10.    Strategi Kuda Troya (Trojan Horse)

Ketika Trojan Paris untuk melarikan diri dengan Helen (isteri raja Sparta), perang tidak dapat dihindarkan. Hal ini terjadi setidaknya selama 10 tahun hingga akhirnya berjaya mengendalikan Perkataan Trojan Greece.

Adalah seorang jenius, orang-orang Greece membina sebuah kuda kayu ( “Trojan Horse”) adalah sangat besar dengan perut kosong sehingga orang boleh bersembunyi. Greece yakin bahawa tawaran perdamaian sebagai hadiah kepada musuh. “Trojan Horse” dan kemudian dengan gembira diterima dan diambil di benteng musuh. Pada malam hari, tentera Greek bersembunyi di sebuah terpeleset di rumah-rumah. Kemudian, mereka membunuh dan menghancurkan Trojan tanpa ragu-ragu.
9.    Lukisan Vermeer Pemalsuan oleh Han van Meegeren

Pada awal abad ke-20, adalah sebuah perdebatan tentang siapa yang melukis siri lukisan Vermeer yang berkaitan dengan Injil. Van Meegeren menyambar kesempatan ini dan melakukan pekerjaan dengan hati-hati tentang sebuah lukisan kontroversial berjudul “Murid-murid di Emaus.” Dengan melakukan yang terperinci dan halus, ia memalsukan gambar dengan menghilangkan kecacatan dengan teknik lukisan tua pada waktu itu. Dia sengaja memancing kritik dan prasangka bersandar pada orang-orang yang akan percaya bahawa gambar yang dilukis oleh Vermeer sendiri. Dan itu berhasil!

8.    Penipuan Bernard Madoff (skim ponzi)

Bernard Madoff adalah seorang usahawan dan bekas ketua pasaran saham NASDAQ. Dia mula membina syarikat Wall Street, Bernard L. Pelaburan Efek Madoff LLC dan seorang pengarah hingga Disember 11, 2008, ketika beliau ditangkap dan didakwa di sekuriti penipuan melalui skim ponzi, yang merugikan syarikat-syarikat rakan anda 50 bilion dolar.
Nama ponzi diambil dari seorang penipu bernama Charles ponzi terkenal dengan penipuan kerana menawarkan pelaburan US transaksi spekulasi setem setem asing di era 1919-1920. Pada pertengahan Ogos 1920, audit oleh usaha kerajaan untuk menemukan bahawa ponzi ponzi sudah muflis. Jumlah aset yang dimiliki sekitar US $ 1,6 juta, jauh di bawah nilai hutangnya kepada pelabur.
7.    Pemalsuan Identity Anna Anderson, alias Anastasia

Selepas revolusi Rusia, kewujudan keluarga besar tidak boleh diterima pada Bolshevik. Pada tahun 1918 tersebar berita bahawa sebuah keluarga besar mereka akan tetap bertahan. 2 tahun lalu muncul sosok Anna Anderson untuk mendakwa bahawa dia adalah Anastasia, putri bungsu dari keluarga besar Rusia. Dan akhirnya pada 1927 dia mengakui bahawa nama sebenarnya adalah Franziska Schanzkowska dan bukan Anastasia.
Pada tahun 2009 sebelum para saintis menyatakan bahawa tidak ada satu ahli keluarga besar Rusia adalah selamat daripada pelaksanaan Bolshevik.
6.    Sumpah Palsu Titus Oates (Rencana Pembunuhan Charles II)

Peristiwa besar pada tahun 1678, yang disebut “Persengkokolan Pope” untuk membunuh Charles II bahawa Katolik saudara Yakobus, Duke of York, boleh memerintah di tempatnya. Pada tarikh 6 September 1678, Titus Oates, mantan sekolah-sekolah Katolik yang baru bertaubat dan seorang bekas Yesuit, pergi kepada hakim, Sir Edmund Berry Godfrey, untuk memaklumkan kepadanya tentang konspirasi. Godfrey ditemui terbunuh tidak lama kemudian. Ini hanya menghasilkan emosi tentang Katolik yang dipercayai balas dendam. Di mahkamah, Oates memberikan bukti, tetapi gagal, dan sejak itu ia mula kehilangan kredibiliti. Oates akhirnya disalahkan untuk sumpah palsu
5.    Manusia Piltdown Lies

Charles Darwin merupakan aktor di balik layar penipuan ini. Menggunakan teori Rawak menulis tentang evolusi, ia berjaya membentuk kelompok pengikutnya untuk meneruskan kebohongan teori bahawa manusia berevolusi dari beruk. Marston Dr.Alvan T. ‘s analisis tentang fosil Manusia Piltdown jawapan yang diajukan oleh para pengikut Darwin untuk pemeriksaan, hasilnya sangat mencengangkan. Mereka tidak akan fosil fosil manusia purba, tetapi fosil buatan yang bisa dibayangkan bahagian dan potongan telah diubahsuai daripada rahang kera, dan sebagainya.
4.    Kontroversi Events Dreyfus

Peristiwa perancis Dreyfus ialah skandal politik terburuk. Kapten Alfred Dreyfus (1859-1935), kapten Yahudi Perancis dituduh melakukan pengkhianatan dihukum kerana memberikan rahsia ketenteraan kepada Jerman dan Perancis dan kemudiannya dibuang ke Devil’s Island (1894). Pada tahun 1897, saudaranya meneliti dan mendapati bahawa menulis artikel serupa ditulis Dreyfus Walsin Major Ferdinand Esterhazy. Bukti lebih lanjut sebagai terdakwa mendedahkan ketenteraan lebih jauh dan memalsukan bukti (Januari 1898). Hukuman anti-Semit menyebabkan Dreyfus, meskipun bukti daripada tuduhan pemalsuan, tentera enggan untuk mengakuinya. Selepas permulaan kepentingan umum kes, yang dikenali untuk menyokong Gereja Katolik Rom kutukan.
3.    Affair Clinton / Lewinsky

Bill Clinton’s reputasi yang cemerlang juga jatuh oleh perempuan. Semua harus ingat bahawa kes yang menghebohkan hampir membuat Clinton presiden jatuh dari kerusi. Pada tahun 1995, Monica lewinsky, lulusan dari Lewis & Clark College, dipekerjakan untuk bekerja sebagai magang di Rumah Putih pada masa jawatan pertama Clinton, dan memulakan hubungan peribadi dengan dia tahun itu. Hubungan itu terus bergerak lewinsky sampat bekerja di Pentagon. Kasus ini diselesaikan kerana Curhatnya di Pentagon kolega, Linda tripp, yang diam-diam merakam perbualan telefon mereka. Tripp memberikan bukti rakaman Kenneth Starr, Independent Counsel yangs edang menyiasat sejumlah kes yang melibatkan Clinton, termasuk skandal Whitewater, Filegate, dan Travelgate.
2.    Watergate

30 Julai 1974, kekuatan Mahkamah Agung AS, Presiden Amerika Syarikat pada saat itu, Richard Nixon, menyerah Watergate kaset. Skandal Watergate berlaku pada 17 Jun 1972, ketika lima ahli pasukan pemilihan Nixon kemenangan ditangkap atas tuduhan memakai bug suara ibu pejabat Parti Demokrat, yang terletak di kompleks Watergate di Washington. Namun, kerajaan Nixon daripada Parti Republik menolak penglibatan mereka dalam kes ini. Senat AS dan penyiasatan kes ini dan membuktikan bahawa penyadapan itu dilakukan dengan pengetahuan tentang Rumah Putih.
1.    The Big Lie: Propaganda Nazi

Nazi benci Yahudi memutuskan untuk membinasakan orang Yahudi dari bumi. Untu mencapai hal ini, Adolf Hitler dan propaganda menteri, Joseph Goebbels, melancarkan kempen untuk meyakinkan warga Jerman bermusuhan dengan orang Yahudi
Katolik adalah empu Nazi Jerman yang melaksanakan prinsip-prinsip kepausan. Gereja Rom berhak untuk menghancurkan siapa pun, baik dengan cepat atau lambat, seperti itu, kaum liberal dan kaum Yahudi, dihantar ke Auschwitz, Dochau, Belsen, Buchenwald dan kem-kem kematian lain.
Nazi gosip tentang dusta bahawa orang Yahudi adalah sumber kegagalan Jerman pada waktu itu. Teori Nazi saat itu “” No Matter Seberapa Besar The Lie adalah, Orang Akan Believe It Jika U Ulangi It Cukup. 

Artikel Menarik Lainya

0 komentar:

Posting Komentar

Silahkan tinggalkan komentar kalian, ini adalah blog DOFOLLOW jangan melakukan spam atau kata-kata kotor